Advies gevraagd

Problemen met scheren? Tips nodig? Of wil je juist anderen een tip geven? Het kan hier allemaal.
Joris82

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Joris82 » 27 Mar 2017, 10:23

Even een update van de laatste weken:
Na een eerste keer met een Astra SP, heb ik een week met de oude Mach3 geschoren (skivakantie en absoluut geen plek meer om kommetje, scheerborstel… mee te nemen). Ik bleef de DE-stijl gebruiken (geen druk, de contouren meevolgen…), dus niet al te glad (zeker niet tegen de richting gegaan). Maar ondanks al deze voorzichtigheid: toch ingegroeide haren. De keuze voor DE wordt dus bevestigd. Buiten die handel!!
Nadien nog meer met de Astra geschoren. De ene keer al beter dan de andere qua sneetjes.
Daarbij het adagio van slechts 1 variabele per keer te wijzigen, wat in de wind geslagen.
Een tijdje geprobeerd om dagelijks te scheren. Perfect haalbaar en met een Tech misschien zelfs een beter resultaat.
Daarbij mijn twee smeerbare scheergellen (niet in een gillette-achtige bus) eens geprobeerd. De Tuinen aloe vera gel: duidelijk niet geschikt voor DE. Stroeft enorm hard en het resultaat is niet zo goed (wel geen scheerbrand of andere irritatie).
Ambrosia van Lush: gemengde gevoelens: het stroeft, maar het resultaat was super: gladder dan met de rest (zelfs dan geklopte creme) en helemaal geen irritatie. De tweede keer met dit product heb ik zelfs eens tegen de richting geprobeerd: nog een beter resultaat zonder irritatie.
Met de scheercrème Nivea eens geprobeerd tegen de richting in en dat is toch niet zo’n succes.
Volgende pogingen: de Feather eens proberen. En scheercrème met de hand aanbrengen op het gezicht en uitsmeren (dit zou ook wel werken). Ik hoop om met dit laatste een betere beschermingslaag te krijgen.
Als niet zal ik een andere, betere crème proberen, zoals de Speick, baume.be… die al voorgesteld werden.

Snuff

Berichtdoor Snuff » 27 Mar 2017, 10:56

Ik kan weinig ander advies geven als die gels niet meer gebruiken.
"Since death is certain and the time of death is uncertain, what is the most important thing?"

Scheerlinks

Snowmiss

Berichtdoor Snowmiss » 27 Mar 2017, 11:19

Joris82 schreef:Ambrosia van Lush: gemengde gevoelens: het stroeft, maar het resultaat was super: gladder dan met de rest (zelfs dan geklopte creme) en helemaal geen irritatie. De tweede keer met dit product heb ik zelfs eens tegen de richting geprobeerd: nog een beter resultaat zonder irritatie.

Zelf gebruikte ik de Ambrosia weleens als preshave, dus daarna gewoon erover heen kwasten met een echte zeep. Echt verschil merkte ik niet, maar zo kan ik het in ieder geval opmaken ;)

Joris82

Berichtdoor Joris82 » 27 Mar 2017, 12:09

Mijn overschot Mach 3-mesjes en gillette scheergel krijg ik wel doorverkocht.
De scheergel kan mijn vriendin wel nog gebruiken. Die gebruikt nog een cartridge-systeem.

Ik wilde eens iets anders combineren en proberen en wat menigeen al zei, klopte. Met een DE heb je andere producten nodig.

efsk

Berichtdoor efsk » 27 Mar 2017, 12:12

Je hebt sowieso andere producten nodig. Ook met de mach3 scheert het echt veel beter als je een goede scheerzeep met een kwast gebruikt.
Vrouwen! Als een man zegt dat hij iets repareert, dan repareert hij het ook. Daar hoef je hem echt niet elke zes maanden aan te herinneren!
Yeah.

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 27 Mar 2017, 13:41

+1
Some would say they never fear a thing, well I do.
And I'm afraid enough for both of us, for me and you.

Snowmiss

Berichtdoor Snowmiss » 27 Mar 2017, 18:24

Joris82 schreef:De scheergel kan mijn vriendin wel nog gebruiken. Die gebruikt nog een cartridge-systeem.

De vraag is hoe lang nog, mijn vrouw is ook over op een DE krabber (mijn eerste Rimei) ;)

Joris82

Berichtdoor Joris82 » 31 Mar 2017, 10:29

Ik zie ze nog niet direct overschakelen. :)

Je hebt sowieso andere producten nodig.

Dat denk ik ook, toch zeker de scheercrème. Ondertussen heb ik online Speick scheercrème besteld.

Gisteren geschoren met Proraso groen en een Astra SP, op een alternatieve manier (met de hand zonder borstel ingewreven op de huid) en dat lukte goed: mooi resultaat voor 3 passes na 2 en halve dag niet te scheren en quasi geen irritatie. Het vergt wel wat aanpassing.
Het is niet mijn bedoeling om dit zo standaard te gaan doen maar ik wilde even iets testen. Ik had de indruk dat mijn scheerschuim mijn huid momenteel niet goed beschermt doordat het niet echt op mijn huid ligt (geklopt schuim niet vochtig genoeg of huid niet nat genoeg bij opsmeren?, borstel nog goed -haartjes zijn wat afgebroken- want is al oud?, kwaliteit van de crème zelf?, schuim niet lang genoeg opsmeren of laten inwerken?).
Daarom het er goed opgewreven zodat het zeker op de huid ligt.

Dus zonder borstel werkt blijkbaar ook voor noodsituaties.

Volgende week zeker eens de Speick proberen en tegelijk proberen mijn schuim beter te kloppen, want ik vermoed sterk dat het daar aan ligt.

Joris82

Berichtdoor Joris82 » 13 Apr 2017, 09:11

Weer even een update:

Na de vorige keer wat zitten oefenen op mijn schuim kloppen en het lukt aardig. Het verschil zat m voor de Nivea en Speick uiteindelijk ook in enkele druppels water en hard kloppen. De laatste keer dat ik de Pro Raso gebruikte, was m’n schuim niet zo goed. Daar moet ik nog mee oefenen.

Met het betere schuim waren mijn scheerbeurten een pak beter. Uiteindelijk ook de Speick geprobeerd. Heel goed resultaat, maar ik kreeg redelijk snel een harde uitslag. Het leek niet echt op scheerbrand. Veel shea boter erover, na de balsem, en stilaan kalmeerde het wel. Slim dat ik was, had ik net dan ook een nieuwe aftershave balsem (Wilkinson Sword sensitive) in gebruik genomen. De twee keer met Speick, zelfde aftershave: beter schuim (iets minder product genomen) en minder irritatie dan de eerste keer. De derde keer, gisteravond: veiligheidshalve m’n vorige aftershave balsem (huismerk Kruidvat, sensitive, zonder alcohol) genomen en een heel goed schuim, wel tussendoor wat terug opgeklopt. Helemaal geen uitslag. Waar deze balsem als ik het geschoren had met andere crèmes, een klein beetje pikte, was dit deze keer niet. Top dus!!! Wat ik wel raar vind is dat ik die nieuwe balsem vroeger, in de cartridge-tijd, ook gebruikt heb en zonder enig probleem. Binnenkort nog eens terug proberen met die balsem!

Ondertussen al 9 beurten met een Astra SP. Het mesje houdt het nog goed, behalve als ik tegen de vleug ga rond mijn adamsappel, het moeilijkste gebied van gans m’n gezicht.

Tijdens de scheerbeurten dat ik wat experimenteerde met het scheerschuim ook even Feather en Kai uit m’n sample geprobeerd als mes, maar, ondanks het slechtere schuim en dus niet zo’n goede beurt, ben ik vrij zeker dat deze mesjes mij niet liggen. Scherp, dat wel, maar niet zacht genoeg.

Binnenkort nog te proberen, maar de Astra SP heeft me al héél goed kunnen overtuigen!!:
BIC - Chrome Platinum
Rapira - Swedish Super Steel
Polsilver - Super Iridium
Voskhod - Teflon Coated
Personna - Platinum (Israeli Reds)
Personna - Lab Blue
Derby – Extra
Gillette - Silver Blue
Gillette - 7 0'Clock – SharpEdge
Gillette - 7 0'Clock - Super Stainless
Gillette - 7 0'Clock - Permasharp Stainless

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 13 Apr 2017, 14:57

Er zit vooruitgang in en dat is belangrijk om het plezier erin te houden. :P

En in het begin irritatie daar is -bijna- iedereen hier redelijk bekend mee na het overstappen van een Gillette zoveel mesjes systeem op een DE krabber en heeft vaak als oorzaak dat je teveel druk op de krabber heb uitgeoefend.

Als ik je een advies mag geven gooi die Derby ongebruikt weg bespaard je een hoop irritatie en in je opgave zitten een paar heerlijke mesjes en wel de Voskhod, Personna Lab Bleu en de Polsilver Super Iridium.
Daarnaast mag ik de Gilettes ook graag gebruiken maar die vallen niet bij iedereen in de smaak.

Mibbiwicket

Berichtdoor Mibbiwicket » 13 Apr 2017, 20:28

Wat mij heel erg heeft geholpen bij het kloppen van schuim. Het is niet alleen water toevoegen en ronddraaien in het potje. De beweging die ik vergat was een pompbeweging, dus kwast stil en pompe. Hierdoor komt er lucht in je schuim.

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 13 Apr 2017, 20:40

Maar of het aan te raden is voor de haren van je kwast vraag ik me af.

Barbiere di Figaro
Winkelier

Berichtdoor Barbiere di Figaro » 13 Apr 2017, 22:38

Ik zou ook bij dit soort testen wat werkt, een mesje niet zo lang gebruiken. Op enig moment merk je dat een mesje misschien nog wel wat doet, maar eigenlijk te bot is geworden, zodat je vaker langs dezelfde plek moet. Dat geeft dan juist weer irritatie. Een lekker scherp mesje, dat je er zeker bij hebt zitten, 3, misschien 4 keer gebruiken, dan merk je het beste wat werkt. Succes!

Joris82

Berichtdoor Joris82 » 14 Apr 2017, 08:18

Het is precies een processie van Echternach: 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit... Maar we komen er wel. Vanavond een nieuwe Astra mesje in de Tech en weer wat oefenen met de Speick.

Van de Derby's dacht ik eerst om ze te proberen op basis van enkele reviews online en nadien ben ik dan vele negatieve tegengekomen. Dus het kan goed zijn dat het bij 1 of geen keer blijft voor deze mesjes. Van de Bic's weet ik ook niet goed wat te verwachten.

Ik pomp wel een klein beetje, maar niet veel. Ik merk dat hard/snel kloppen heel goed werkt om de goede consistentie te krijgen.

Joris82

Berichtdoor Joris82 » 12 Mei 2017, 21:36

Even weer een update na enkele weken:

Ik heb de Speick verder geprobeerd en ik denk dat ik wel mag concluderen dat ik een van de weinigen ben die er niet tegen kan. Dag na dag had ik meer last van een uitslag na het scheren, zelfs als ik een nieuw mesje gebruikte. Waar ik eerst dacht dat het door de aftershave kwam, neig ik er meer naar dat het een reactie is op het product. Na wat extra, vette moisturizer en uren later was het telkens weg. Raar was het ook niet echt irriteerde, zoals dat scheerbrand wel kan doen.
Dus terug naar m'n Nivea en direct veel minder last. De irritatie bleef weg.
Daarom heb ik er ook wat op gegoogled en er zijn inderdaad mensen die niet tegen Speick kunnen. Of nu het extract van de plant of de linalool (kan blijkbaar ook irriteren) de oorzaak is, weet ik niet.
Nadien, omdat ik nog maar 1 Astra over heb in m'n sampler, even een ander mesje getest: de Voshkod. In combinatie met de Tech en/of mijn huid vind ik het geen goede combo. Met en dwars op de vleug: geen probleem, ik vind het iets minder dan de Astra. Maar tegen de vleug gaat het helemaal niet vlot bij mij. Het hapert precies op m'n haren, zelfs de eerste keer, en nadien ben ik dan nog minder glad als anders en door het dan te forceren was de huid dan ook wat geïrriteerd. Dus voor mij niet echt een aanrader. Maar voor anderen kan het misschien wel een super mesje zijn.

DannyVG

Berichtdoor DannyVG » 15 Mei 2017, 15:19

@joris82 Probeer eens baume.be scheercreme(niet de zeep) en daarna baume.be asb. De geurbeleving zal heel wat minder zijn maar het gevoel nadien heel wat beter. Veel heb je er niet van nodig. Deze zeep en balm is ontwikkeld door iemand die enorm last had van eczeem.
After listening to someone talk ever wonder who ties their shoe laces ?

HiFuMi

Berichtdoor HiFuMi » 15 Mei 2017, 15:49

Helemaal mee eens

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Smooth face , smooth mind.

Joris82

Berichtdoor Joris82 » 26 Mei 2017, 11:13

Die staat nog op mijn lijst om te proberen maar graag had ik dit nog in een kleinere hoeveelheid gevonden aangezien dit toch wel ietwat prijzig is.

Geurbeleving is bij mij toch ondergeschikt aan een goed resultaat.
Vorige week in Schotland was ik van plan om Bulldog scheercreme te kopen aangezien deze ook brushless gebruikt kan worden (handig als je niet veel kan meenemen op een korte trip of als het sneller moet gaan). Uiteindelijk een tube King of Shaves gekocht als probeersel: gel (met aloe vera en tea tree olie) ipv. creme en dus ook brushless. Vermoedelijk ga ik alle zonden van Israël op mij krijgen, maar het resultaat is fantastisch na 2 keer gebruiken: heel goed glijvermogen, scheert enorm goed, geen irritatie... Zeker een blijver maar ik ga nog verder op zoek naar een goede, echte crème.

efsk

Berichtdoor efsk » 26 Mei 2017, 11:20

Ook erg zuiver en kwalitatief goed en bij uitstek geschikt voor gevoelige huid ervaar ik de Hasslinger en Esbjerg zepen. Hasslinger heeft als bijkomend voordeel dat ze relatief goedkoop zijn, en Esbjerg luistert naar Mozart tijdens de productie. Beiden leveren prima en verzorgend schuim
Vrouwen! Als een man zegt dat hij iets repareert, dan repareert hij het ook. Daar hoef je hem echt niet elke zes maanden aan te herinneren!
Yeah.

HiFuMi

Berichtdoor HiFuMi » 26 Mei 2017, 18:22

Inderdaad. Ik ben gek op de Hasslinger Schäfmilch. Alleen zit daar lanoline in en daar kan niet iedereen tegen. Als je er wel tegen kunt is het heel lekker voor je huid.

efsk

Berichtdoor efsk » 26 Mei 2017, 19:08

Lanoline is toch voorbehouden aan de Schafmilch? Zit bij mijn weten niet in de andere Hasslingerzepen, of vergis ik me nu?
Yeah.

HiFuMi

Berichtdoor HiFuMi » 27 Mei 2017, 07:40

Nee. Klopt Richard. Zit alleen in de Schäfmilch. Maar voor iemand met een gevoelige huid wel goed om te weten

Terug naar “Help!”