Opschuimen op zeep

Problemen met scheren? Tips nodig? Of wil je juist anderen een tip geven? Het kan hier allemaal.
onno

Opschuimen op zeep

Berichtdoor onno » 17 Sep 2017, 19:00

Een vraagje in de trend van nooit durven vragen.
Hier en daar lees ik dat je op drie manieren kan Opschuimen
1 op het gezicht
2 in de kom
3 op de zeep

Het gaaat om de laatste variant. Ik lees met name over scheerkommen waar harde zeep opgaat. En dan spreekt men over Opschuimen op de zeep.

Maar hoe gaat dat dan. Dat laden van zeep gaat dan toch gewoon door tijdens het Opschuimen? Krijg je dan niet gewoon teveel te droge zeep? Zit hier een techniek achter?
Of is schuim maken op de zeep eigenlijk gelijk aan kopsoppen.

Ik werd getriggerd door site van Koraat met een kom waar alle zepen van SV inpassen maar ook met ribbels op de bodem om extra schuim te krijgen. Dat lijkt me al helemaal dubbelop...
http://www.koraat-knives.at/english/seite22.html

Ben nieuwsgierig naar reacties! Dank alvast
It' s hopeless but not seriously

Arnout

Re: Opschuimen op zeep

Berichtdoor Arnout » 17 Sep 2017, 19:30

Ik heb de mama bears tegenwoordig in een potje zitten, en.dan ben ikaan het opschuimen en.laden tegelijk, en dan ben je op het gezicht verder aan het opschuimen,...

Nooit bij stilgestaan dat er een.arbitrair verschil was, kop in kopsoppen.kan staan voor op je kop soppen, en in een kop soppen ;)

efsk

Berichtdoor efsk » 17 Sep 2017, 19:49

Regelmatig de kwast effe natmaken. Overigens zijn er ook die palmsoppen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety. --Benjamin Franklin
https://teken.sleepwet.nl/ en wel hierom en hierom en hierom
Yeah.

iwan073

Berichtdoor iwan073 » 17 Sep 2017, 20:27

Zeep schuim ik altijd op de zeep op. Gaat geweldig
That is not dead which can eternal lie. Yet with strange aeons, even death may die.

kalerolf

Berichtdoor kalerolf » 17 Sep 2017, 21:31

Zeep op de zeep opschuimen is het zelfde als komschuimen. Tenminste je krijgt er het zelfde schuim mee, enig verschil is volgens mij dat je meer zeep gebruikt tijdens het laden/opschuimen op de zeep.
Maar wat doe je met het te veel ogekloptse zeep.. is dan de vraag.. schuim je nog een keer op voor een extra gang. Spoel je js overtollige zeep door de goot of ga je vragen of de dame nog wat schuim blieft . :D
:ugeek: Pura Vida :ugeek:
Tondenti est odio et amoris,

onno

Berichtdoor onno » 17 Sep 2017, 22:21

Morgenochtend maar eens proberen dan. Volgens mij ga ik een berg schuim mee krijgen waarmee ik de hond ook kan in drie passes kan scheren.
Wel een zeep nodig in een diep blikje neem ik aan en blijven voeden met water dus.

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 18 Sep 2017, 09:03

Nog nooit geprobeerd om op te schuimen op de zeep altijd eerst de kwast laden op de zeep en vervolgens in de kom of op het gezicht opschuimen.
Nu heb ik de zeep in houten kommetjes zitten en vraag me vervolgens af waar al het schuim moet blijven als ik bedenk hoeveel schuim de Wimmies bowl bevat na het opschuimen, volg de gedachte van Onno en ben bang dat het hiermee een knoeiboel wordt.
aliquando et insanire iucundum est

Harkos

Berichtdoor Harkos » 18 Sep 2017, 11:03

kalerolf schreef:Maar wat doe je met het te veel ogekloptse zeep.. is dan de vraag.. schuim je nog een keer op voor een extra gang. Spoel je js overtollige zeep door de goot of ga je vragen of de dame nog wat schuim blieft . :D

Doos dicht, bewaren voor de volgende keer??
Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan.....
Of neem een vers mesje. Blog Reizen

kalerolf

Berichtdoor kalerolf » 18 Sep 2017, 19:42

Spoel het weg.. volgende keer nog zo een lading
:ugeek: Pura Vida :ugeek:
Tondenti est odio et amoris,

iwan073

Berichtdoor iwan073 » 03 Okt 2017, 16:23

onno schreef:Morgenochtend maar eens proberen dan. Volgens mij ga ik een berg schuim mee krijgen waarmee ik de hond ook kan in drie passes kan scheren.
Wel een zeep nodig in een diep blikje neem ik aan en blijven voeden met water dus.

En, hoe ging het?
That is not dead which can eternal lie. Yet with strange aeons, even death may die.

onno

Berichtdoor onno » 03 Okt 2017, 16:34

Het gaat op zich wel goed, maar het laden blijft maar doorgaan bij het opkloppen. Er komt dus een overmaat aan zeep die dan ook weer opgeklopt moet worden waarmee er weer meer zeep geladen wordt.

Om het regeltechnisch uit te drukken: het blijkt geen convergerend maar een divergerend systeem.

Ik blijf maar gewoon kopsopper.

Terug naar “Help!”